Je kunt je niet meer inschrijven voor dit webinar

Het Egyptisch Museum, Caïro (By Bs0u10e01 - Own work, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=14452914)

RoMeO-lezing : Nieuws uit Caïro: Een Europese samenwerking met het Egyptisch Museum
door conservator Egypte Lara Weiss

Het wereldberoemde Egyptisch Museum in Caïro huisvest de belangrijkste collectie Egyptische oudheden ter wereld. Het werd meer dan honderd jaar geleden opgericht als een van de eerste speciaal gebouwde musea buiten Europa.

Nu het Grand Egyptian Museum (GEM) binnenkort zijn deuren vlakbij de piramides van Giza opent, en er nog veel meer musea werden gebouwd, leek het een goed moment om ook de rol van ‘de moeder van de Egyptische musea’ aan het Tahrir-plein in Caïro opnieuw te definiëren en plannen voor de toekomst te smeden. Hiervoor zocht het Egyptisch Museum in Caïro de samenwerking met vijf grote Europese musea met Egyptische collecties, waaronder het Rijksmuseum van Oudheden.

In deze lezing zal conservator Lara Weiss over de achtergronden en resultaten van dit samenwerkingsproject vertellen, dat door de Europese Unie met € 3,1 miljoen wordt gesteund.
Schrijf u bovenaan in om de lezing te kunnen bekijken. U ontvangt een bevestiging van uw registratie per e-mail.

De RoMeO-lezingen van het Rijksmuseum van Oudheden zijn voorlopig uitsluitend online te volgen via livestreams.
U hoeft geen extra programma’s te downloaden of te installeren op uw computer. Na aanmelding ontvangt u een link, waarmee u via de browser op uw pc, laptop, tablet of smartphone de activiteit kunt volgen. De livestream is vanaf vijf minuten voor aanvang online.

Kijk voor alle online activiteiten van het Rijksmuseum van Oudheden op onze website

Deel deze lezing