Je kunt je niet meer inschrijven voor dit webinar

​​​​​​​RoMeO-lezing : Dood en begraven in Romeins Byblos en Libanon
door Lidewijde de Jong

Hoe werden de doden begraven en herinnert in Byblos en veranderde deze grafrituelen met de komst van Rome? Aan de hand van objecten uit de tentoonstelling zal deze lezing een overzicht bieden van grafgebruiken aan de Libanese kust en laten zien hoe de lokale identiteit zich ontwikkelde na de verovering van het gebied door Rome. De lezing behandelt grafgiften, sarcofagen, sculptuur, epitafen en funeraire architectuur.

Schrijf u bovenaan in om de lezing te kunnen bekijken. U ontvangt een bevestiging van uw registratie per e-mail.

U hoeft geen extra programma’s te downloaden of te installeren op uw computer. Na aanmelding ontvangt u een link, waarmee u via de browser op uw pc, laptop, tablet of smartphone de activiteit kunt volgen. De livestream is vanaf vijf minuten voor aanvang online.

Kijk voor alle online activiteiten van het Rijksmuseum van Oudheden op onze website

Deel deze lezing