Lezingenavond: van Hellas tot de Himalaya: Inclusieve Klassieken

Een avond met lezingen over de ‘inclusieve klassieken’, o.a. over archeologische en tekstuele bronnen uit Byzantium, Bactrië, India en Zuid-Oost Azië, en over wetenschappelijke inclusiviteit en de impact van koloniale negentiende-eeuwse studies.

Van Hellas tot Himalaya
Het thema van de ‘inclusieve klassieken’ komt tijdens deze lezingenavond in brede zin aan bod, met de focus op de integrale rol van de Mediterrane wereld in een daadwerkelijk globale context. De vier lezingen nemen u mee van Hellas, helemaal tot aan de Himalaya. Archeologische en tekstuele bronnen uit Byzantium, Bactrië, India en Zuidoost-Azië komen aan bod, evenals thema’s van wetenschappelijke inclusiviteit en de impact van koloniale negentiende-eeuwse studies.
  • Dr. Marike van Aerde & Rishika Dhumal (NL/ENG)
    Stupa’s, specerijen en Seleuciden. De archeologie van cultuurcontact in India
  • Prof. Dr. Joanita Vroom & Mink van IJzendoorn (NL)
    Kreta als ‘melting pot’: de laat-antieke, Byzantijnse en vroeg-islamitische materiële cultuur van Gortyna
  • Dr. Milinda Hoo (NL)
    Meer dan Hellenisme in het Oosten: transcultureel Bactrië in postkoloniaal perspectief
  • Dr. Miko Flohr (NL)
    Materiële cultuur uit het verre Westen. Een Romeinse archeologie van Zuidoost-Azië
Schrijf u bovenaan in om de lezingenavond te kunnen bekijken. U ontvangt een bevestiging van uw registratie per e-mail.