Boekpresentatie: De gouden eeuw van de Romeinen in de Lage Landen

door Tom Buijtendorp
Schrijver en journalist Tom Buijtendorp presenteert via een online uitzending, die is opgenomen in de Tempelzaal van het Rijksmuseum van Oudheden, zijn nieuwe boek De gouden eeuw van de Romeinen in de Lage Landen.

Hij beschrijft hierin de bloeiperiode van Germania Inferior en neemt u mee op een reis door de Romeinse Lage Landen, in een rijk geïllustreerd boek, vol foto’s en kaarten.
Na een zware crisis beloofde keizer Hadrianus een gouden eeuw die daadwerkelijk volgde. Gedreven door nieuwe ontdekkingen duikt Tom Buijtendorp in deze intrigerende periode en vergeet niet de rauwe kantjes.
ls voorbeeld neemt hij de lezer mee door de Lage Landen, inclusief nog nauwelijks bekende plekken waar de Romeinse bloei tot leven komt: in een welvarend Limburg, graanrijk Tongeren en dynamisch grensgebied, langs oude havens, snelle wegen en luxueuze villa’s. Met goud, weelderige fresco’s en warme baden die uitnodigen zelf te gaan kijken.